بیمه و بارنامه

بیمه کالا و بارنامه رسمی

یکی از دغدغه های صاحبین کالا هنگام نقل و انتقال و جا به جایی، حفظ سلامت وسایل حین جا به جایی می باشد. اتوبار و باربری تهرون جهت جلب اطمینان و اعتماد مشتریان خود در کنار سرعت بالای ارائه خدمات، امنیت و راحتی در جابه جایی، برای مشتریان بیمه کالا و بارنامه رسمی حمل و نقل معتبر ارائه می نماید.

بیمه حمل و نقل کالا چیست ؟

بیمه باربری و حمل و نقل کالا، به ضمانت نامه ای گفته می شود که بیمه کننده در برابر دریافت مبلغی از بیمه گذار، تعهد می دهد در صورتی که ضمن جا بجای از مبدا تا مقصد، کالا آسیب دیده و خسارت ببیند، تمام خسارت را جبران کند و هزینه ها را به صاحب کالات بپردازد.

اصطلاحات عمومی بیمه کالا

  • بیمه گر: شرکت بیمه ای که مشخصات آن در بیمه نامه درج می شود و با دریافت حق بیمه، متعهد به جبران خسارت های احتمالی طبق شرایط درج شده در بیمه می باشد.
  • بیمه گذار: به فرد حقیقی یا حقوقی ذکر شده در بیمه نامه که خریدار بیمه است و تعهد می دهد حق بیمه کالا را پرداخت نماید.
  • ذی نفع: فردی که طبق درخواست بیمه گذار نام او در بیمه نامه درج می گردد و تمام یا بخشی از خسارت به وی پرداخت می شود.
  • حق بیمه: مبلغی که در بیمه نام ذکر می شود و بیمه گذار، وظیفه دارد آن را هنگام صدور بیمه کالا و به ترتیبی که در بیمه نامه ذکر شده است ،به بیمه گر پرداخت نماید.
  • موضوع بیمه: موضوع ضمانت نامه، همان اموال ذکر شده در جدول مشخصات می باشد.
  • فرانشیز: بخشی از هر خسارت می باشد که میزان آن در بیمه نامه تعیین شده و برعهده بیمه گذار می باشد.

انواع بیمه کالا

  • بیمه های باربری داخلی
  •  بیمه باربری صادرات – واردات
  • بیمه باربری ترانزیت

بیمه بابری داخلی

این نوع ضمانت نامه برای امور مربوط به باربری های داخل کشور نظیر اتوبار و باربری تهرون که به صورت درون شهری و بین شهرستان ها جا جا به جایی بار و کالا انجام می دهد، صادر می گردد. انواع این بیمه:

بیمه نامه های عمومی: این نوع بیمه کالا، پیش آغاز فرایند حمل کالا، نیاز به صدور بیمه نامه از سوی بیمه گر و مراجعه به بیمه گذار نمی باشد. این ضمانت نامه از ساده ترین نوع بیمه بوده و مطابق آن مسائلی نظیر حقوق طرفین، شرایط بیم، روش حمل کالا و هزینه های بیمه به صورت کامل و شفاف تعیین می گردد.

بیمه نامه ساده: این نوع بیمه برای حمل کالاهای خاص مورد استفاده می باشد و عموما برای وسایلی با تعداد کم و تنوع نسبتا پایین کاربرد دارد.

بیمه کالا پوشش باز: طبق توافق بین بیمه گر و بیمه گذار نیاز نیست، حق بیمه به صورت یک جا پرداخت شود و در مدت زمان های مشخص طبق توافق نامه پرداخت هزینه ها انجام می گیرد.

بیمه باربری صادرات – واردات: این نوع بیمه برای بیمه کالا هایی که از کشور خارج شده یا به کشور وارد می شوند کاربرد دارد. این نوع ضمانت نامه بسیار حساس بوده و برای تجار و شرکت های بازرگانی بین المللی داخلی و خارج از کشور از همیت بالایی برخوردار است.

بیمه جا به جایی با  ترانزیت: این نوع بیمه جهت بیمه کالا و اجناسی که مبدا و مقصد آن ها کشورهای خارجی هستند و کالا تنها از کشور ایران عبور می کند صادر می شود. برای نمونه فرض کنید باری از ترکیه به مقصد پاکستان به صورت زمینی قرار است فرستاده شود. برای حمل بار به صورت ترانزیت و زمینی، مجوزی صادر می گردد که هنگام برای ورود و خروج جهت امور گمرک اهمیت دارد.

چرا بیمه

شركتها و موسساتی که در زمینه حمل و نقل داخلی فعالیت دارند بر اساس قانون تجارت و ساير مقررات مربوطه موظف هستند تا هر نوع محموله و کالایی را كه توسط ارسال كنندگان و يا صاحبان كالا جهت حمل به مقاصد مورد نظر به آنها واگذار مي شود، صحيح و سالم به مقصد برسانند. جبران خسارت های احتمالی از این پیشامدهای غیر مترقبه از جمله تصادف، واژگوني ، آتش سوزي و ….بر عهده موسسات حمل و نقل مي باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

    اتوبار سعادت آباد

      همین الان تماس بگیر