چرا بسته بندی وسایل منزل ضروری است؟

بسته بندی

بسته بندی


چرا برای جا به جایی منزل بسته بندی وسایل ضروری است؟

تمام وسایل در فروشگاه ها دارای بسته بندی می باشند و هر وسیله دارای جعبه مخصوص به خود است. بنابراین حمل و نقل آن راحت است زیرا هم به صورت اختصاصی بسته بندی شده است و هم فقط باید همان یک وسیله را حمل کنید. زمانی شما به باربری نیازمند میشوید که قصد اسباب کشی دارید و باید تمام اثاث منزل خود را جا به جا کنید. در این شرایط حمل و جا به جایی اسباب شما دشوار است و این امکان وجود دارد که وسایل دچار شکستی و خرابی شود.

 

بسته بندی

 

قطعا برای همه ما اهمیت دارد که وسایل حساس و بعضا قیمتی منزلمان هنگام اسباب کشی سالم بماند. راه پیشنهادی ما به شما چه چیزی است؟

راه حل این است که بسته بندی وسایل شما به صورت صحیح و اصولی انجام شود. ممکن است شما بگویید هزینه بسته بندی لوازم منزل بسیار گزاف است یا با دقت خودمان میتوانیم با وسیله شخصی اساسیه را جا به جا کنیم. باید توجه داشته باشید که شما هر چه قدر هم در حمل اسباب تان دقت کنید، این امکان وجود دارد که  در مسیر باربری راننده ترمز کند و در اثر برخورد لوازم به یکدیگر، اسباب شما خراب شود.

هزینه آسیب دیدن لوازم شما و احتمالا جایگزین کردن آن به مراتب هزینه بیشتری نسبت به بسته بندی خواهد داشت.در واقع این نکته را باید در نظر بگیریم که بسته بندی وسایل یک نوع بیمه وسایلتان بشمار میرود. بنابراین بسته بندی اثاثیه منزل کار منطقی می باشد.همچنین بسته بندی اثاثیه منزل سهولت در اسباب کشی شما است و جابه جایی لوازم شما را آسان تر میکند. نکته مثبت دیگر این است که بسته بندی، به کاهش هزینه های اثاث کشی شما کمک می کند. زیرا هر چه زمان اسباب کشی شما طولانی تر باشد، شما هزینه بیشتری بابت کارگر و جابه جایی بار پرداخت خواهید کرد.

برای جلوگیری از عدم شلوغی و گم شدن لوازم بسته بندی لوازم هنگام  اثاث کشی  به شما پیشنهاد میشود. همچنین بسته بندی اصولی کار چیدمان لوازم منزل شما را خیلی راحت خواهد کرد.

در اینجا ما به شما کمک میکنیم تا با معرفی وسایل ضروری هنگام اسباب کشی اثاثیه منزل آشنا شوید:

انواع تجهیزات بسته بندی اسباب کشی

نایلون حباب دار ضربه گیر( بابل رپ)

متریال بابل رپ تلفیق نایلون و حباب های هوا می باشد. وجود حباب های هوا باعث جلوگیری از ضربه دیدن شی داخل کیسه بابل رپ خواهد شد.کارای بابل رپ برای بسته بندی اقلام درشت و سنگین مانند یخچال، لباسشویی، گاز، ماشین ظرف شویی، مبل و … می باشد. دو نوع نایلون حباب دار وجود دارد.

  • نخودی
  • گردویی

تمایز اصلی این دو نوع در بزرگی حباب های هوای و ضخامت آن ها است. مقاومت و سختی نوع گردویی بیشتراست و در مقابل ضربه وسایل کمک کننده است و توصیه میشود در مسافت های طولانی این مدل مورد استفاده قرارگیرد.

نمونه های مشابه در بازار با کیفیت نمی باشد و کارایی زیادی در محافظت از لوازم شما نخواهند داشت. این بابل رپ ها مخصوص بسته بندی است.

کارتن اسباب کشی پنج لایه

این وسیله برای بسته بندی و حمل خرده ریز منزل بکار می رود. کارتن های اسباب کشی پنج لایه است و مقاومت زیادی دارد. کارتن اسباب کشی پنج لایه در سه سایز کوچک، متوسط  و بزرگ در بازار در دسترس عموم میباشد که شما بسته به نیاز خود میتوانید آنها را خریداری کنید. سایز کوچک کارتن اسباب کشی حمل وسایل با وزن زیاد و حجم کم مانند بشقاب و لیوان به کار میرود. سایز متوسط و بزرگ آن برای حمل وسایل بزرگ تر با وزن کم تر همانند قابلمه ها است و بسیار مناسب می باشد.

برای اسباب کشی ما به شما کارتن های پنج لایه را پیشنهاد می کنیم و کارایی آن ها باعث ایمنی در جابه جایی لوازم منزل شما خواهد شد و پیشنهاد ما این است که از انواع دیگر کارتن ها استفاده نکنید.

به این نکته توجه کنید که حداکثر وزن داخل کارتن اسباب کشی 25 کیلو گرم است.

 

بسته بندی

بسته بندی

سلفون(مخصوص بسته بندی اسباب کشی)

از سلفون برای محافظت از وسایل شما در مقابل گرد و خاک در اسباب کشی استفاده می گردد بنابراین اگر شما میخواهید هنگام اسباب کشی وسایلتان تمییز بماند از این متد استفاده کنید. از دیگر کارایی های سلفون برای فیکس کردن بابل رپ پیچیده شده دور اثاث می باشد.

این سلفون ها، متفاوت از انواع دیگر سلفون است و طوری طراحی شده که برای بسته بندی اثاثیه منزل استفاده شود. برای مثال میتوان از آنها در بسته بندی، سرویس مبلمان استفاده کرد.

کارتن رگال دار (مخصوص بسته بندی اثاثیه منزل)

وقتی میخواهید هنگام باربری لباس های مجلسی تان ،مانند کت و شلوار و.. را جا به جا کنید بهتر است از کارتن رگال دار استفاده کنید. کارتن رگال دار شبیه به یک کمد لباس در سایز کوچک است. این کارتن ها دارای آویز لباس است که شما میتوانید لباس های خود را درون آن آویزان نمایید و جلوی چروک شدن و خرابی لباس هایتان را هنگام باربری بگیرید.

ساک بسته بندی

شما میتوانید برای بسته بندی و حمل وسایلی همچون پتو و بالش از ساک بسته بندی هنگام باربری استفاده کنید. بعضی لباس ها در زمان باربری نیازی به کارتن رگال دار ندارد بنابراین در این هنگام شا میتوانید از ساک بسته بندی استفاده کنید

تسمه بسته بندی اثاثیه منزل

مقاومت و کشش این نوع تسمه ها بسیار زیاد است و از آن برای فیکس و محکم کردن بسته بندی بکار میرود. تسمه جلوی در رفتن کارتن را می گیرد و با دستگاه تسمه کش آن را فیکس می کنند.

پیشنهاد ما به شما برای بسته بندی اثاثیه منزل

کتاب ها

یک کارتن بسته بندی اثاثیه بردارید و سپس کتاب ها را به صورت افقی داخل جعبه بگذارید و کتاب های سنگین تر را ابتدا و کتاب های سبک تر را آخر سر روی ما بقی کتب ها بگذارید. به این نکته توجه کنید که شما نباید کارتن اسباب کشی را خیلی سنگین کنید. اگر فضای خالی هم در کارتن وجود داشت آن را با کاغذ باطله پر نمایید.

لباس

هنگام مرتب کردن و جمع آوری وسایل داخل کمد احتمالا با کوهی از لباس ها و وسایلی روبرو خواهید شد که هفته ها و شاید ماه ها بکارتان نیاید. بهتر است اینگونه وسایل را به افراد نیازمند هدیه دهید. یا حتی در یک بسته بندی جدا در کنار سطل زباله بگذارید تا افرادی که پسماندها را جمع آوری می کنند از آنها استفاده کنند. بقیه لباس ها را در آویز بگذارید و آنها را در  کارتن رگال دار یا یک نایلون قرار دهید.

لوستر و اسباب کشی

در جابجایی لوسترها و چراغهای سقفی، تلاش نمایید ابتدا تا آنجا که برایتان مقدور است، قسمت هایی که قابل جدا شدن است، را جدا کنید ، سپس هر قسمت را جداگانه با استفاده از روزنامه ، لباس یا بابل رپ، بسته بندی نمایید.سپس در کارتن اسباب کشی سالم که از استحکام آن مطمئن هستید، جانمایی کنید.

بسته بندی لوازم شکستنی

برای شروع بسته بندی لوازم ،پیشنهاد می کنیم که ابتدا ظروف شکستنی را بسته بندی نمایید و به وسیله این روش مانع شکستن ظروف در زمان بسته بندی لوازم دیگر شوید .می توانید برای این کار ظروف از روزنامه های باطله و لباس های تان استفاده نمایید، این کار از ضربه خوردن به ظروف شکستنی جلوگیری می نماید برای اینکه کارتان  بهتر شود و به این ترتیب از شکستن ظروف جلوگیری کنید بهتر است حوله های بزرگ را در کنار کف و دیواره های جعبه بگذارید.

یک پیشنهاد دیگر این است که روی ظروف شکستنی اسم آن را یاداشت کنید تا در موقع اثاث کشی با احتیاط بیشتری ان را جا به جا کنید و اینکه هنگامی که به خانه جدیدتان رسیدید با سرعت عمل بالایی بتوانید اثاثیه را جا به جا نمایید.

حتما روی جعبه ها با یک ماژیک راجع به محتویات بسته بنویسید تا در حین بسته بندی اسباب کشی طبق اولویت بندی ای که تعیین نمودید پیش رفته و بعد از اسباب کشی هم وسایل مورد نیازتون را به راحتی پیدا کنید. در صورتی که داخل یک جعبه ای وسایل شکستنی قرار گرفته حتما آنرا با یک ماژیک قرمز و با یک دایره دور آن خط بکشید.

گل و گیاه در بسته بندی اسباب کشی

دو ساعت قبل از حرکت ماشین گیاهان را آبیاری کنید. خاک گلدان در هنگام حرکت ماشین نباید گِل باشد و همچنین نباید خشک باشد. گلدان‌های ریز و فانتزی را درجعبه‌های محکم و مناسبی جایگذاری کنید و مطمئن شوید جای آن‌ها در جعبه محکم خواهد بود. فضای خالی بین گلدان‌ها را با روزنامه پرکنید تا تکان نخورند، درب جعبه گلدان‌ها را فقط در زمان بارگیری ببندید و حفره هایی برای تنفس گیاه بوجود آورید.

اثاثیه چوبی

به هنگام بسته بندی اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می گیرند. لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب های محکم نواری استفاده نمایید.

برای گلدان‌های بزرگ و سنگین چاره‌ای ندارید جز اینکه به همان ترتیب در کامیون بگذارید و جا به جا نمایید و همچنین قبل از هر کاری از محوطه اسباب کشی خارج کنید و در گوشه ای که مزاحمتی برای شما ابوجود نیاورد بگذارید، سپس آن‌ها  را به آرامی در گوشه‌های امنی از کامیون‌های حمل بار قرار دهید تا دچار آسیب دیدگی نشوند.

فرش

اگر شما دوست ندارید فرش کثیف شود ، به خصوص ریشه های آن به هنگام جا به جایی، ابتدا پارچه ای را در قسمت ریشه ها به صورت دولا به گونه ای بگذارید که ریشه در بین دو لایه پارچه قرار گیرد، سپس فرش را با پارچه لوله نمایید. در نهایت اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترستان است، به دور فرش لوله شده نیز بپیچید.

نکته: اسباب کشی و حمل اقلام سنگین منزل شما نیاز به تجربه و تخصص خواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم برای حمل آنها از خدمات یک شرکت بسته بندی و اسباب کشی معتبر استفاده نمایید.

همانطور که دیدید بسته بندی اسباب کشی کار ضروری است و نیاز به تخصصی دارد. اما نگران نباشید. باربری سعادت آباد ارائه دهنده خدمات باربری تهران، حمل اثاثیه منزل، حمل بار و اسباب کشی، بسته بندی اثاثیه منزل شما را بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد و لوازم منزل شما را بدون خسارت و با ایمنی کامل به منزل جدید شما منتقل خواهد کرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اخباربسته بندی اثاثیه شرق تهرانبسته بندی اثاثیه شمال تهرانبسته بندی اثاثیه غرب تهرانبسته بندی اثاثیه مرکز تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    اتوبار سعادت آباد

      همین الان تماس بگیر